Ny søgning

Aktivitetsmedarbejder til Ukraineindsatsen i Høje-Taastrup Kommune

Du har nu mulighed for at være med til at give ukrainske flygtninge den bedst mulige start i Danmark. Hvis du kan holde overblikket og koordinere det praktiske, samtidig med at du arbejder målrettet med at hjælpe fordrevne fra Ukraine med at etablere sig midlertidigt i Danmark - så er det måske lige dig, vi står og mangler.

Du bliver en del af et levende hus, hvor borgerne også er. Vi er en blandet flok med forskellige baggrunde, men har fælles retning og vision for arbejdet med borgerne. Huset emmer af liv og stemning, da borgerne også har aktiviteter her. Det kan være alt fra samtaler til værkstedsforløb. 

Du får frihed til selv at strukturere din arbejdsdag, og får derudover ansvaret for din egen sagsstamme, som er henvist til et virksomhedsrettet tilbud fra beskæftigelsesrådgiveren.

Dine primære opgaver vil være at:

  • Modtage og boligplacere ukrainske flygtninge fra asylcentre
  • Være kreativ og problemløsende i forhold til praktiske udfordringer, som borgerne kan stå overfor i dagligdagen
  • Samarbejde med boligforeninger, ydelsescenter, sundhedssektor, udlændingestyrelsen, skoler og daginstitutioner m.v.
  • Varetage en stor del administrative arbejdsopgaver, herunder journalisere indsats i vores fagsystem, fasit
  • Udarbejde løbende integrationsindsats for flygtninge med særlige udfordringer

Du er tillidsskabende og god i mødet med andre. Du er servicemindet og rigtig god til at samarbejde både internt og eksternt – og så er du en teamplayer. Du kan motivere og være igangsættende, og du er god til at bevare overblikket, selvom du har mange bolde i luften og en hverdag, der kan være uforudsigelig.

Herudover ser vi gerne, at du:

  • Har en baggrund som socialrådgiver/socialformidler eller pædagog
  • Har indgående kendskab til integrationsloven herunder reglerne for midlertidig boligplacering
  • Skal kunne arbejde systematisk og sikre skriftlig dokumentation i sagerne
  • Kan håndtere uforligelige hverdage, hvor opgaver kan ændre sig med timers varsel
  • Har rigtig gode relationelle kompetencer, som kan bruges i samarbejde særligt med de udsatte ukrainske flygtninge
  • Har erfaring fra beskæftigelsesområdet, herunder erfaring med opsøgende og vedligeholdende virksomhedssamarbejde
  • Er enig i at tilknytning til arbejdet er ’den rigtige vej’
  • Gerne har erfaring med at modtage flygtninge
  • Måske har kendskab til serviceloven

Vi tager godt imod dig, og du bliver tilknyttet en makker, når du starter. Din makker hjælper dig trygt ind i opgaverne og står også klar til at besvare store og små spørgsmål. I løbet af din første tid vil du blive lært op i alle vores fagsystemer og have opfølgende samtaler med din nærmeste leder.

Din nærmeste sparringspartner er dit team, der pt. består af en aktivitetsmedarbejder + to integrationsrådgivere. Teamet udvides til to aktivitetsmedarbejdere, én virksomhedskonsulent og de to integrationsmedarbejdere. Derudover er der altid råd og vejledning at hente hos de andre virksomhedskonsulenter i dit team og hos vores fagspecialist.

Du bliver en del af EHV, som er Høje-Taastrup Kommunes primære tilbud til ledige. I samarbejde mellem borger, jobcenter og EHV tilbyder vi virksomhedsrettede indsatser, straks- og nytteindsats, afklarende værkstedsforløb, sundheds- og mestringsforløb, vejledning og opkvalificering, og arbejdsmarkedsrehabiliterende forløb.

EHV er en del af den samlede udførerenhed i Høje-Taastrup Kommune. Vi tilbyder afklarende værkstedsforløb, straks- og nytteindsats, sundheds- og mestringsforløb, vejledning og opkvalificering, virksomhedsrettet indsats og arbejdsmarkedsrehabiliterende forløb. Vi har til huse på Erik Husfeldts Vej, hvor vi har værksteder, undervisningslokaler og træningsfaciliteter. Dit primære arbejdssted vil være på denne adresse.

Ansøgningsfristen er mandag den 20. maj 2024
Vi forventer at afholde samtaler den 23. og 24. maj.

Ansøgning, CV, uddannelsesbevis og evt. andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens rekrutteringssystem.

Praktiske oplysninger
Jobbet er op til 37 timer ugentligt. Ansættelse er pr. 1. juli med mulighed for tidligere opstart. 

OBS: For at kunne varetage jobbet kræver det, at du har kørekort, og det vil være en fordel, hvis du har egen bil.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. I forbindelse med ansættelse indhenter vi referencer fra tidligere ansættelser.
 
Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Christian Lai Høst på 24 79 47 79.
 
Vi glæder os til at høre fra dig.



Arbejdstid: Dag

Fuldtid


Ansøg her

Retur til søgning