Ny søgning

Teknik- og Miljøforvaltningen søger medarbejdere til tilsynsopgaver

Vil du være med til at sikre balancen i byen og hjælpe borgere og virksomheder med at reglerne for bl.a. udeservering overholdes? Har du gåpåmod og får du tingene til at ske?

Så er du måske vores nye kollega.

I Udeservering og Støj samarbejder vi om at håndtere og forebygge gener fra blandt andet udeserveringer, reklameskilte, vareudstillinger, restaurationer og udendørsmusikarrangementer. Vi er en enhed med mange snitflader, og vi samarbejder derfor tæt med andre fagområder og forvaltninger for at sikre en sammenhængende opgaveløsning.

Om jobbet
Vi tilbyder et spændende job, hvor din kerneopgave vil være at føre tilsyn med byens udeserveringer. Det indebærer bl.a. at håndtere henvendelser fra byens borgere, sikre at restauratører får søgt tilladelser, at der kun stilles op på tilladte arealer, og at restauratører pakker deres udeserveringer ned til tiden.

Som tilsynsmedarbejder er du med til at skabe rammen for et godt byliv, styrke samarbejdet med byens mange brugere samt sikre fremkommelighed og tryghed i både dag-, aften- og nattetimerne.

Du vil indgå i et team af tilsynsmedarbejdere som sammen fører tilsyn i hele byen med udeserveringer og støj.

Tilsynets fysiske tilstedeværelsen i byen er en forudsætning for enhedens arbejde. Din opgave udgør derfor en vigtig del, da den er med til at sikre, at gældende rammer og vilkår overholdes. Vi lægger stor vægt på, at vores rolle som myndighed forvaltes som et samarbejde mellem kommunens og byens brugere. Du vil derfor ikke kun fungere som myndighed, men også som sparringspartner med en vejledende funktion.

Da København er en levende by, hvor restaurationerne typisk har åbent hele ugen med sene åbningstider, skal du være forberedt på at arbejde på skæve tidspunkter og ind i mellem også i weekender. Din primære arbejdstid vil dog være på hverdage i dagtimerne, men der indgår aften- og nattevagter som en del af din funktion. Desuden skal du som tilsynsmyndighed kunne håndhæve reglerne administrativt og dokumentere dit arbejde, så borgere og virksomheder har mulighed for at følge med i, hvad der sker i sagsbehandlingen.

Basale it-færdigheder vil derfor være en forudsætning.

Din nye hverdag

  • Du fører tilsyn i byen både på egen hånd og i teams
  • Du journaliserer tilsyn og dokumenterer konstaterede ulovlige forhold
  • Du behandler henvendelser og klager
  • Du vejleder om rammer og vilkår på området
  • Du opbygger tillidsfulde relationer og samarbejder på tværs internt såvel som eksternt
  • Du har ca. 25 nattevagter årligt (I tidsrummet 18-05)
Vi forestiller os, at du har en relevant baggrund, en åben personlighed og trives med skiftende arbejdstider og arbejdspres. Det vil være et plus, hvis du har erfaring fra andet serviceorienteret, opsøgende arbejde eller andre myndighedsområder og har forståelse for sagsbehandling og forvaltningsloven.

Vi lægger stor vægt på, at du har en respektfuld og imødekommende tilgang til dialog.

Herudover passer du til nedenstående beskrivelse

  • Du er åben for at lære nyt og tage fat, hvor der er brug for det
  • Du trives med mange mindre arbejdsopgaver sideløbende med større langstrakte og mere krævende opgaver
  • Du er grundig, selvstændig og overholder deadlines
  • Du er stabil og arbejder systematisk
  • Du kan samarbejde, kommunikere og formidle på en serviceorienteret måde, overfor både interne og eksterne parter
  • Du er god til at formulere dig på dansk, både i skrift og mundtligt
  • Du kan arbejde med Office-pakken
  • Du er tålmodig og god til konfliktnedtrapning
  • Du har kendskab til offentlig forvaltning
Drømmer du om en hverdag med stor fleksibilitet?
Så vil vi meget gerne have dig med på holdet. Du bliver en del af en dynamisk arbejdsplads med dedikerede og tværfaglige, dygtige kollegaer. Vi har en respektfuld og uformel omgangstone på arbejdspladsen, og vi har stort fokus på, at der er balance mellem privat- og arbejdsliv. Det er ikke et krav at du har kommunal erfaring, da du vil blive oplært grundigt i vores myndighedsområde.

Sammen med os får du

  • Et meningsfuldt arbejde, som gør en forskel for borgere og virksomheder
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling
  • En central beliggende arbejdsplads på Islands Brygge i København
  • 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause, fleksible arbejdstider (flekstidsordning) og mulighed for hjemmearbejde og anvendelse af fleksible arbejdsuger
  • En god pensionsordning
Enheden Udeservering og Støj har duoledelse, dvs. du vil opleve at referere til to forskellige chefer alt efter en sags faglige ophæng.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen inkl. frokostpause.

Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med forhandlingsberettiget faglig organisation.

Din arbejdstid vil være en kombination af aften- og nattevagter og sagsbehandling i dagtimerne. Vagterne har fast mødetid, mens du i resten af arbejdstiden vil være omfattet af en flekstidsaftale. Nattevagter aflønnes særskilt i henhold til lokal aftale.

Stillingen er til besættelse snarest muligt og senest den 1. august 2024.

Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte enhedschef Sine Jochumsen på 2452 4305 eller enhedschef Stine Ocariz på 2034 5026.

Du kan også læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen på www.kk.dk

Søg via linket senest onsdag den 5. juni 2024
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 25. Der afholdes gruppesamtaler og eventuel opfølgende individuel samtale.

Vi gennemfører blind rekruttering. Det vil sige, at alle oplysninger om navn, alder, køn, etnicitet o.l. vil blive slettet for ansættelsesudvalget.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholde og udvikling af byen veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.



Fuldtid


Ansøg her

Retur til søgning