145
145
 ledige stillinger på Socialraadgiverjob
145
145
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Aarhus Kommune

|
Østjylland
|
Indrykket 24-09-2022

BARSELSVIKARIAT SUNDHEDSKONSULENT MED FOKUS PÅ AKTIVITETER OG SUNDHED SØGES TIL ARBEJDE PÅ VORES BOTILBUD PRIMÆRT I WEEKENDERNE

Om jobbet:
I de kommende år ønsker vi i Aarhus Kommune, Voksne, Job og Handicap at sætte fokus på vores borgeres muligheder for aktiviteter med øget fokus på sundhed. Som led i den Sociale Bæredygtighedsplan (Den sociale bæredygtighedsplan (aarhus.dk)) søger vi en barselsvikar på deltid, som i tæt samarbejde med vores projektmedarbejder og andre sundhedskonsulenter, skal skabe bevægelse og aktiviteter på samtlige botilbud i Voksne, Job og Handicap i Aarhus Kommune.

Mange borgere med handicap har ofte flere fysiske sygdomme og dårligere mentalt helbred end den øvrige befolkning. For mange borgere med handicap er manglende eller begrænset fysisk aktivitet samt usunde kostvaner væsentlige udfordringer. Dette kan blandt andet skyldes manglende viden om kost og motion, og at eksisterende sports- og fritidstilbud samt forebyggelsestilbud ikke i tilstrækkelig grad er målrettet borgere i denne målgruppe.

Formålet er at tilbyde nye muligheder for en sund og aktiv livsstil målrettet målgrupperne på vores forskellige botilbud og bofællesskaber herunder bl.a. at styrke indsatsen i forhold til at støtte borgerne i fysisk aktivitet og at spise sund kost som en naturlig del af hverdagen. Yderligere er formålet at støtte borgerne i at indgå i meningsfulde fællesskaber herunder eksempelvis at blive integreret i det lokale forenings- og fritidsliv. Projektet havde sin opstart 1. marts 2022, så det er godt i gang. Der er dog stadig mulighed for at sætte sit eget aftryk på indholdet i projektet. Du skal selv være aktiv og deltage samt ledsage borgerne i forbindelse med aktiviteterne. Der skal være et særligt fokus på aktiviteter i weekenderne og på de borgere, der ikke selv kan transportere sig til evt. aktiviteter i lokalområdet.

Du skal:

  • skabe bevægelse og aktiviteter for borgerne for at medvirke til sundhed og sund livsstil i bred forstand på botilbuddene og bofællesskaberne
  • løfte opgaver i forhold til netværksskabelse og fællesskaber til gavn for borgerne
  • have blik for de mange målgrupper som botilbuddene dækker og være i stand til at veksle mellem aktiviteterne, så de tilpasses målgruppen og med særlige tilbud om bevægelse til de borgere, der i forvejen bevæger sig mindst

Arbejdet forventes at blive udført i tæt samarbejde med medarbejdere og borgere på botilbuddene, ligesom der vil blive et tæt samarbejde med projektmedarbejderen løbende. Der er tale om en deltidsstilling på 10 timer om ugen primært fordelt på hver anden weekend og en hverdag hver uge/14. dag. Det er altså et vilkår at du skal arbejde i weekenderne. Stillingen er tidsbegrænset til et barselsvikariat på 6 måneder med mulighed for forlængelse.

Tiltrædelse 1. november 2022 eller snarest muligt.

Din profil:
Du skal gerne have en relevant sundhedsfaglig baggrund, fx professionsbachelor i ernæring og sundhed, fysioterapeut, psykomotorisk terapeut eller idrætsfysiologisk uddannelse. Du må også gerne være studerende indenfor et af ovenstående områder.

Vi søger en kollega, der:

  • kan trives i en foranderlig hverdag med skiftende opgaver og som kan bidrage med idéer til et projekt i udvikling
  • her erfaring med målgruppen
  • kan lide at igangsætte aktiviteter alene og sammen med dine kollegaer
  • kan skabe sig overblik og indsamle viden fra praksis
  • kan formidle viden på en let forståelig og praksisnær måde
  • kan indgå i relationer med mange borgere, fagpersoner, frivillige, pårørende og professionelle samarbejdspartnere
  • har en inddragende og anerkendende tilgang
  • kan skabe struktur og forudsigelighed i opgaven med borgerne
  • kan formidle din faglighed såvel i tale som på skrift
  • har kørekort til personbil
     

Derfor skal du vælge os:
Vi kan tilbyde:

  • et meningsfuldt job, hvor du får positive tilbagemeldinger fra borgerne og medarbejderne
  • et job, med fokus på glæde, trivsel og høj aktivitet
  • et job, hvor du i høj grad selv er med til at udfylde og udvikle jobindholdet
  • et afvekslende, selvstændigt og udfordrende arbejde i samspil med mange samarbejdspartnere
  • engageret sparring og dialog med projektmedarbejderen, kolleger og lederen
  • et job hvor du har mulighed for at udvikle nye tiltag til området og få afprøvet din faglighed i forskellige kontekster


Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 10 timer. 


Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til projektmedarbejder Anne Højmark på telefon 24874756 eller mail: niannho@aarhus.dk eller afdelingsleder Merete B. Petersen på telefon 41855549 eller mail: mebjp@aarhus.dk

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 

Ansøgningsfristen er den 23. oktober 2022 kl. 23.59.
Ansættelsessamtaler afholdt den 26. oktober 2022.

Om os
Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse yder hjælp til kommunens borgere på social- og beskæftigelsesområdet. Området er delt op i to forvaltninger og en fælles stab. Magistratsafdelingen beskæftiger omkring 4.000 medarbejdere.
Beskæftigelsesforvaltningen er ansvarlig for tilbud til borgere, der står uden for eller er i risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet. Det kan blandt andet være kontanthjælpsmodtagere, revalidender, førtidspensionister, sygedagpengemodtagere samt nyankomne flygtninge og indvandrere.
Socialforvaltningen er ansvarlig for kommunens tilbud til personer med handicap, sindslidende, misbrugere og udstødte samt udsatte børn og unge.

Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

23-10-2022

Kontakt

Aarhus Kommune

Oddervej 249
8270
Højbjerg
Tlf: 20533703
Praktisk information
Oprettet:
24-09-2022
Udløber:
23-10-2022
Kviknummer:
LJA-84061889
Jobtype:
Deltid
Arbejdsområde:
Socialrådgivning
Beliggenhed