160
160
 ledige stillinger på Socialraadgiverjob
160
160
 ledige stillinger i profiljob netværket
Gem annonce

Bornholms Regionskommune

|
Bornholm
|
Indrykket 07-06-2022

Faglig Koordinator til barselsvikariat i Vennepunktet

Kan du nikke genkendende til, at du har det faglige overblik, ser vigtigheden i at udviklingen sker, kan koordinere og være en del af at borgeren møder en stærk og sammenhængende faglighed og støtte til at mestre eget liv, og ikke mindst har et positivt og rummeligt menneskesyn.
- Så er du lige den faglige koordinator, som vi har brug for på Vennepunktet.

Vennepunktet rummer 4 enheder, 40 engagerede pædagoger, en masse borgere og en leder.

  • Kulturhuset er et tilbud for borgere med kognitive vanskeligheder. I Kulturhuset foregår forskellige aktiviteter, hyggeligt samvær og mulighed for at købe et aftensmåltid.
  • Team Østergade er to §103 beskæftigelsestilbud. Miljøpedelgruppen er udekørende på hele Øen, hvor de primært løser opgaver for Naturstyrelsen. Køkkenholdet står primært for tilberedning af mad til Kulturhuset.
  • A-huset er udekørende støttepersoner, der yder §85 støtte til borgere, primært med autisme og ADHD-diagnoser
  • Støttegruppen er også udekørende med §85 støtte til borgere med et bredt spektrum af kognitive vanskeligheder og andre handicaps.

Derudover tilkøbes mentorstøtte af Jobcenter og familiecentret, som både A-huset og Støttegruppen leverer. På Vennepunktet tilbydes Åben Rådgivning og gruppeforløb.
Fælles for alle støtteopgaver er, at de udgår fra Vennepunktet og er Ø dækkende.  

Dine primære opgaver som Faglig koordinator vil være:

  • Indgå i et tæt samarbejde med leder, støttepersoner og relevante samarbejdspartnere i Psykiatri og handicap, og på tværs af centrene i BRK.
  • Coaching og faglig sparring med Vennepunktets støttepersoner for at kvalificere borgerstøtten.
  • Koordinering af borgeropgaver i samarbejde med leder og støttepersoner.
  • Koordinere og kvalitetssikre den gode dokumentation, og sparring med støttepersoner vedr. relevant dokumentation. Vi dokumenterer i Cura. 
  • Varetage koordinering af interne projekter, og være videns person/tovholder i eksterne projekter.
  • Administrative opgaver, såsom overblik og koordinering af timefordeling og støtteopgaver, afregninger, opfølgning og gennemgang af dokumentationskrav, etc.
  • Opsøgende på, og formidling af ny faglig viden.

Du er den ideelle kandidat, når du:

  • Har relevant socialpædagogisk baggrund og bred, faglig viden indenfor særligt sårbare borgere, udviklingshandicaps og A-diagnoser.
  • Har overblik i den daglige planlægning og opgaveløsning.
  • Er en stærk formidler, der besidder evnen til at kommunikere på flere niveauer, både i skrift og tale.
  • Har flair, erfaring og interesse for administrative opgaver, og er IT kyndig
  • Har erfaring med en coachende tilgang og faglig sparring.
  • Er tydelig og synlig, så du opleves at være tæt på støttepersonerne
  • Kan koordinere og styre projekter.
  • Kan navigere i en til tider omskiftelig hverdag, og stadig holde fokus
  • Ser det tætte og positive samarbejde med leder, støttepersoner og borgere som vigtigt og konstruktivt½.
  • Har et godt humør og et positivt livssyn
  • Har kørekort

Vi tilbyder dig:

  • En spændende og dynamisk arbejdsplads, som du kan være med til at præge.
  • En dygtig personalegruppe med fokus på høj faglig kvalitet.
  • Et arbejdsmiljø, der er præget af tillid og engagement – og sjove stunder sammen.
  • Individuel supervision
  • Mulighed for kompetenceudvikling.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.
Der vil blive indhentet børneattest og straffeattest ved ansættelse. Kørekort til personbil er et krav.
Ansættelsen er pr. 01-09-2022. Stillingen er et 32 timers barselsvikariat.

Praktisk information
Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen, sådan at vi har modtaget den senest den 26-06-2022. 
Ansættelsessamtaler vil blive afholdt den 29-06-22
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Lone Pedersen på tlf. 21846883.

Center for Psykiatri og Handicap
I Center for Psykiatri og Handicap yder vi kompetent støtte og vejledning. Vi ser faglighed som nøglen til at løfte vores opgaver og nå vores mål om at borgerne lykkes i livet, på egne præmisser.
Vi arbejder med borgernes medborgerskab og indflydelse på eget liv, så borgere med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, eller særlige sociale udfordringer har mulighed for at tage del i samfundslivet på lige fod med andre borgere.

Bornholms Regionskommune som arbejdsplads
Bornholms Regionskommune (BRK) har omkring 3.600 medarbejdere og er dermed ubestridt øens største arbejdsplads. Hver femte i job på Bornholm er ansat i kommunen, som er en del af rammen om alle bornholmeres liv. Vores ledere og medarbejdere er stolte over og entusiastiske omkring hver dag at samarbejde om både borgerne og hele Bornholms udvikling, og sammen styrer vi mod at gøre kommunen til et endnu bedre sted at arbejde end i dag.  
BRK er på mange måder en unik kommunal arbejdsplads, fordi Bornholm udgør en region for sig. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som danske kommuner normalt ikke har, og vi skal selv kunne løfte alle opgaver inden for velfærd og samfundsopgaver, da vores nabokommuner er langt væk. Vi har visionære planer for øens fremtid. Det er målet, at Bornholm skal være en fossilfri ø i 2040, og vi har også ambitiøse mål for fritidsliv, folkesundhed og det gode børne- og ungdomsliv.

Drømmer du om at bo og arbejde på Bornholm?
Målt på naturscenerier og kulturarv, synes vi Bornholm er Danmarks rigeste kommune. Beregnet i minutter eller kilometer er vi ganske tæt på hovedstaden, men opgjort i sol, klipper og sandstrande - eller i tryghed, nærvær og livskvalitet - er vi en helt anden verden.
Det er tit en stor beslutning af flytte, hvad end du søger nye udfordringer på egen hånd eller har familien med til Bornholm. Har du brug for information, råd og vejledning om bolig, jobmuligheder for din ægtefælle, skole og fritid er du velkommen til at kontakte vores tilflytterkonsulent, Rune Holm.
Kontakt Bornholms tilflytterkonsulent Rune Holm, 31 21 88 80, rh@bornholm.biz, Læs mere på Http://næstestopbornholm.dk/

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Kontakt

Bornholms Regionskommune

Ullasvej 23
3700
Rønne
Praktisk information
Oprettet:
07-06-2022
Udløber:
26-06-2022
Kviknummer:
LJA-83694959
Jobtype:
Deltid
Arbejdsområde:
Socialrådgivning
Beliggenhed
Gem annonce
Job i virksomheden
Frist: 
30-06-2022